Iedereen heeft tegenwoordig een abonnement voor zijn of haar mobiele telefoon. Bij deze vorm van een abonnement betaal je (meestal maandelijks) om gebruik te maken van verschillende diensten. Dit kan zijn onbeperkt bellen, onbeperkt internetten of een combinatie bundel. Let er wel op dat je een telefoonabonnement nooit zomaar afsluit, hier volgen een aantal zaken waar je zeker rekening mee moet houden.
Er zijn honderden verschillende soorten mobiele telefoons verkrijgbaar. Welke past bij jou? Om hier achter te komen moet je voor jezelf nagaan waarvoor je hem het meest gebruikt. Wil jij alleen in staat zijn om te bellen en te sms’en, dan heb je aan een goedkoop model waarschijnlijk al voldoende. Gebruik je jouw telefoon voornamelijk voor verschillende apps en voor werk, dan kun je misschien beter voor een geavanceerder toestel gaan.
Dit is waar veel mensen tegen op zien, maar het is inderdaad zo dat je aan het lenen bent zodra je een abonnement afsluit. Je krijgt namelijk een BKR-registratie op het moment dat de adviesprijs van het toestel meer dan 250 euro bedraagt. Het kan zo zijn dat een dergelijke registratie de kans op andere leningen verkleint, zijnde een hypotheek. Dit is dus zeker iets om in je achterhoofd te houden vóórdat je iets afsluit.
Bekijk voor jezelf wat je nodig hebt. De een heeft veel meer belminuten nodig dan de ander, dus dan kies je voor meer data. Waarschijnlijk heb je de sms-dienst niet nodig, omdat apps als WhatsApp dit een beetje hebben vervangen. Bovendien is de applicatie volledig gratis te gebruiken. Ook hoeveel belminuten je in de bundel opneemt bepaald voor een groot deel hoeveel je maandelijks betaald.
Weet dat wanneer je een telefoonabonnement afsluit, je hier voor minstens 1 of 2 jaar volledig aan vast zit. Je abonnement opzeggen via 123opzeggen.nl werkt niet voor telefoonabonnementen. Dit is anders dan je misschien gewend bent, aangezien abonnementen van Netflix en Spotify wél maandelijks opzegbaar zijn. 123opzeggen.nl werkt wel voor dit soort abonnementen.